Történetek gyulladásos bélbetegek mindennapjaiból - Írd meg a történeted te is!

Zsiger krónikák

4 könyv, amit érdemes elolvasnod, ha krónikus beteg vagy

2015. május 03. - Zsiger krónikák

Amikor az ember lánya beteg lesz, elkezdi keresni a miértekre a válaszokat. Miért én? Miért most? Ez általában önmarcangoláshoz vezet, a saját magunk által teremtett csapdából gyakran önsegítő irodalmon keresztül próbáljuk meg kihúzni magunkat.

Milyen könyveket érdemes olvasni?

Nem túlzás azt állítanom, hogy az életmód- és táplálkozási tanácsadás virágkorát éljük, magazinok, weboldalak, könyvkiadók, és még sorolhatnám hányféle vállalkozás épít arra a tényre, hogy az emberek egész egyszerűen elfelejtettek jól élni. Megélni a pillanatokat, érezni az ízeket és illatokat, látni a színeket, megölelni egymást, szeretni. Annyira elvesztünk a világban, hogy csak úgy tudunk visszatalálni a lelki békénkhez,  ha valaki vagy valami irányt mutat, leírja, megmondja mit csinálunk rosszul, és mi lenne a helyes. Ahányan vagyunk, annyiféleképpen gondolkodunk a világról, egymásról, ami nekem segít, nem biztos, hogy ugyanúgy segít neked, a barátnődnek, a szomszédnak.
Ha valakinek elég komoly problémái vannak, legyen az lelki vagy egészségügyi, tudja, hogy a kéretlen tanácsok rendkívül bosszantóak. Megkérdezik hogy vagyunk, és mivel a mi kultúránkban valóban az állapotunkra kíváncsiak, elmondjuk, ezt követően már záporoznak is a tanácsok.  Aki szeretné ezt elkerülni, és csendben meghallgatásra találni, elmélyülni önmagában, annak lehetősége van olyan könyveket keresnie, ami enged szabadon választani. Kiválasztani azt a terápiát, amiben megtalálhatom magam, és lelki táplálékként szolgálhat a zűrzavarban.
Szeretnék néhány olyan szerzőt, illetve könyvet bemutatni, akik nekem segítettek.

Mosolyka
Sokan vagyunk úgy, hogy ha egy bizonyos szerző még a csapból is folyik, akkor egy kicsit befeszülünk ellene, főleg ha megjelenik a kritikus ellentábor is. Hozleiter Fanny könyveivel és blogján megjelenő írásaival méltán kiemelkedik kis hazánk lélekgyógyító emberei közül, ahogy rágondolok, már könnyek gyűlnek a szemembe, annyira sokat adott. Műtétem előtt olvastam őt, és nem hogy nem féltem, bátran néztem szembe a rám váró nehézségekkel. Tudok mozogni, levegő van a tüdőmben, szellemileg ép vagyok, ezek mindennél fontosabbak. Fanny megmutatta, hogyan lássam meg a legjobbat a legrosszabb helyzetekben, mit jelent a minden testi fájdalmat háttérbe szorító lelkierő. Köszönöm Fanny!

1083128_5.jpg

Hozleiter Fanny Mosolyka: Te döntesz, Libri Kiadó, 2013

Dr. Csernus Imre
Ha valaki abszolút meg van győződve arról, hogy a problémái pszichoszomatikusak, akkor Csernus Imre könyveit ajánlom. Fájdalmak, amiket nem tudunk feldolgozni, gátak, amiket nem tudunk átugrani, félelmek, amiket nem tudunk legyőzni – Csernus ott mar beléd, ahol kell, megsirat, és ezzel kicsomózza a görcsöket. Nem most olvastam, hanem még pár évvel ezelőtt, de emlékszem, hogy néhány oldalanként leraktam, magamba néztem és a könnyekkel együtt távoztak a nehézségek. Nem kifogás, hogy nem akarsz sírni! Úgy érzed sírnál, ha a szemedbe mondanák a gyengeségeid, akkor ezt neked is írta.

827656_5.jpg

Dr. Csernus Imre: A fájdalom arcai, Jaffa Kiadó, 2011

Mittelholcz Dóra
Dóra küzdelmei tavaly véget értek, de az életszeretete és példamutató kitartása örök nyomot hagyott bennünk. A méhnyakrákos és Crohn-beteg lány könyvében tabuk nélkül mesél hétköznapjairól, műtéteiről, hol humoros, hol szomorú élményeiről. Aki betegségéből adódóan gyakran látogat rendelőintézetet és kórházat, annak talán kevés új dolgot mond, de mindenképpen megerősíthet abban, hogy egyáltalán nem mindegy, hogyan állunk hozzá gyógyíthatatlan betegségünkhöz.

1234287_5.jpg

Mittelholcz Dóra: Tündérmese kis szépséghibával - Egy méhnyakrákos lány négy éve, Libri Kiadó, 2014

Paulo Coelho
Pár éve úgy gondoltam, hogy teljesen esélytelen, hogy én valaha is Coelho-t fogjak a kezembe. Nem szeretem olvasni a bölcsességeket, amiket egy-egy művéből kiemelnek és rápakolnak egy naplemente fotójára. Gyakran láttam, hogy olyanok (is) megosztják sorait, akik egyáltalán nem úgy élnek, nem fogadják meg azt, amit olvastak. Bölcsesség, bölcsesség mindenhol!
Veronika meg akar halni. Kölcsönkaptam a könyvet. Unatkoztam, beleolvastam, és lám, pont azt az egyszerű, körmondatoktól mentes stílust kaptam tőle, amit vártam. Aztán ahogy haladtam az olvasással, valahogy megfogott.
Veronika meg akar halni, öngyilkosságot kísérel meg, de nem sikerül a terve. Egy elmegyógyintézetben ébred, ahol az orvosok még pár napot jósolnak neki. A lány megismerkedik egy fiúval, és ahogy telnek a napok, egyre inkább fél a közelgő haláltól. Vajon még mindig meg akar halni?

683731_4.jpg

Paulo Coelho: Veronika meg akar halni, Athenaeum Kiadó, 2015

A bejegyzés trackback címe:

https://zsigerkronikak.blog.hu/api/trackback/id/tr527426438

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása