Történetek gyulladásos bélbetegek mindennapjaiból - Írd meg a történeted te is!

Zsiger krónikák

Mi is történt a tápszerezés óta?

Hogyan küzdjük le a Crohn-betegséget gyógyszerek segítsége nélkül 3. rész

2016. május 30. - Pocoku

Jól eltűntem, pedig zajlanak a dolgok étrend és élet fronton.

Szeretném kiegyenlíteni egy tartozásomat, mert a tápszeres diéta után nem írtam. Ennek több oka is volt. Akkor pont a diéta után megjártam a kórházat, de nem igazán a belem volt a probléma, hanem egy igen kemény csontritkulás.

De ne menjünk ennyire előre.

Ugye volt egy elhatározásom, hogy kizárok mindent és csak tápszerezek (nekem a Modulen IBD jött be), mert az az állapot, amiben éltem már nem volt tartható. 99%-ban tartottam is magam ehhez az elhatározásomhoz, és úgy tűnt, elég jól alakul is a dolog. Tünetmentes ugyan nem lettem, de a brutál fájdalmas görcseim el-elmaradoztak. Nem volt könnyű, főleg, hogy a környezetem normálisan táplálkozott, és a hűtőt kellett használnom a táp tárolására, amiben ott figyelt minden, mi szem s szájnak ingere. Pláne akkor, ha meg van vonva… 

Az 1% az sima, egyszerű háztartási keksz volt a tápba tördelve, mint a „tejbepapi”, mert néha kellett valamit rágnom, egyszerűen nem bírtam.

Vissza a kajáláshoz és egy új élet kezdete

Mikor elkezdtem visszaépítgetni az ételeket, eleinte egész jól ment az „1-1 dolgot hozzunk vissza”, viszont valami nem stimmelt. Kezdtek visszajönni a fájdalmak, görcsöcskék, ráadásul nem lehet az, hogy 1-1 dolgot tesztelünk és minden gondot okoz. Ráadásképp még a hátam is elkezdett fájni. Voltak már előzményei, egy éve is volt egy lumbágószerű fájdalmas két hetem, amit ágyban töltöttem. Most nem akartam megvárni, mire odajutok, ezért kórházba vonultam. Ott nem igazán tudtam folytatni az 1-1 dolog visszahozását, mivel hozták a kajákat. Valamint elkezdtem egy plusz kezelést egy természetgyógyásszal. (Hőbörgés előtt kérek levegőt venni és tovább olvasni!)

Mint írtam plusz kezelés és nem az orvos otthagyása! Ez akkupunktúrával, reflexológiai kezeléssel (talpmasszázs), „life coaching”-os beszélgetésekkel és étkezési tanácsokkal jár együtt. Valamint mellette az orvosokkal a csontritkulásomat is kezeljük 1,5 éves Forsteo injekciós kezeléssel és már itt van a küszöbön (csoda, hogy még nem esett át rajta) az Entyvio a belemre, mivel utóbbi szervem gyulladt, összenőtt és fájós-görcsölős.

Mellé szedek étrendkiegészítő vitaminokat, és iszom egy személyre szólóan összeállított gyógyteát.

Elég komplex, de úgy érzem, hogy végre valami történik és nem egy helyben toporgok. A fent említett kezelések személyre vannak szabva, nem mindenkinek lenne ugyanaz és lenne ugyanannyira hatásos. Valamint mivel nem gyógyszerek (illetve, ami gyógyszer, az is másfél éves kezelési idővel jár), ezért nem 2 nap múlva leszek jobban, DE jobban vagyok, mint voltam a tápszeres döntésem előtt és után! A tápszeres időszak alatt is egész jól voltam, de egy olyan béllel indultam neki, amin segíteni nem tudott, csak annyit, hogy adott pillanatban lettem jobban. Lehet, hangsúlyozom: LEHET, hogy akinek éppen diagnosztizálták a betegséget és még nagyon minimálisan gyulladt, vagy problémás a bele, annak sokat segítHET egy ilyen 3 hónapos kúra csak tápszerrel (szigorúan orvossal megbeszélve és felügyelet mellett), majd utána felépítve egy személyre szóló étrend. Nálam már késő volt.

"Erősebb vagy, mint a Crohn!"

De nem csüggedek, most 95%-ban vegetáriánus lettem. 5% a hal, mert azt bírja a belem, a többi húst jelenleg nem szívleli, pedig azt mondták, hogy azt kéne enni a fehérje meg ilyenek miatt, de ha egyszer fáj tőle a hasam, akkor nem fogom erőltetni. Tehénből csak kefírt, azt is adalékanyagként használom az ételekbe, tejtermékből pedig kecskesajt. Valamint a vércsoport diétába is belenézegettem, hozzászagoltam. Nem tartom teljes mértékben, mert valamit a Crohn zár ki, valamit pedig megbeszélés alapján inkább nem eszem, vagy inkább igen. Valamint kizártam minden boltban kapható búza félét. Dr. Kalmár-féle őstönkölybúzalisztből sütök-főzök magamnak, illetve kukorica-, rizsliszt, amik néha befigyelnek. Könnyű dolgom van, ez tény, mivel ráérek főzni és magamnak kenyeret meg nasit sütni.

Úgyhogy alakul a molekula. Várom már az Entyviot, remélem az is lök majd egyet rajtam pozitív irányba. Jelenleg egyre jobban érzem magam, bár még fáj a belem, görcsölget néha, de ezen nem csodálkozom, három hónapja még majdnem eltemetett az ultrahangos nőci, örültem, hogy élek és nem tolnak a műtőbe azonnal a diagnózisa után, most meg magamra főzök, ha olyanom van el is mosogatok és erősödök.

Zárásként szeretném ismét kiemelni. Ahányan vagyunk, annyiféle diéta, tapasztalat, gyógyszerezés. Ajánlom azt a 3 hónapot igazából mindenkinek, mert egy kis türelemtanítás, eltökéltség próba és ha az embernek bejön, akkor még jobban is lehet utána.

 

És most lehet kövezni, hogy jobban hiszek az alternatív dolgokban és reménykedem a teljes gyógyulásban. Persze néha kell a gyógyszer és az orvos, nélkülük nem írnék nektek, de meggyógyítani nem ők fognak. Jelenleg a teljes gyógyulást nem úgy értem, hogy visszanő a vastagbelem, amit kivettek és megvilágosodok, ennyire reálisan azért tudok gondolkozni…de hiszem azt, hogy egyszer vége lesz ennek az egésznek még az életemben, akárki akármit mond orvosilag.

 

Márk

A bejegyzés trackback címe:

https://zsigerkronikak.blog.hu/api/trackback/id/tr838753196

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása